Rozwód Poznań - O co pyta sąd na sprawie o rozwód?

O co pyta Sąd na sprawie o Rozwód

Przygotowanie do sprawy rozwodowej, to nie tylko kwestia sporządzenia pisma. To także konieczność przygotowania się do rozprawy rozwodowej. Część osób zadaje przed pierwszą sprawą o rozwód pytanie, jak to będzie? O co sąd będzie pytał?

Poza sytuacjami, gdy podczas procesu o rozwód roztrząsana jest wina i zachodzi konieczność wykazania zawinienia drugiej strony, w każdej sprawie o rozwód można tradycyjnie wyróżnić pewne najczęściej pojawiające się ze strony sądu pytania.


Przede wszystkim sąd pyta, czy strona wyraża zgodę na rozwód. Ponadto, w przypadku wyrażenia zgody, czy godzi się na rozwód bez orzekania o winie. Jeżeli nie godzi się na rozwód bez orzekania o winie, sąd może zapytać o to, kto ponosi winę za rozkład pożycia - czy tylko żona, czy tylko mąż, czy też oboje.

Dalej Sąd zapyta o przyczynę rozpadu związku. Do tego sąd będzie ustalał, kiedy ustały między stronami wszystkie więzi - sąd może przy tym zapytać, kiedy ustały poszczególne więzi, jeśli nie ustały w tym samym czasie.

W przypadku, gdy małżonkowie mają wspólne małoletnie dzieci, sąd może zapytać o to, u którego z rodziców dziecko ma mieszkać po orzeczeniu rozwodu. Któremu z rodziców ma być powierzona władza rodzicielska.Czy i w jaki sposób mają być regulowane kontakty rodzica z dzieckiem.

Sąd bada też, czy strony ustaliły alimenty. Jaka jest sytuacja majątkowa stron. Do jakiej kwoty strona uznaje alimenty na małoletnie dziecko.

Ponadto Sąd może zapytać o poprzednie sprawy z zakresu separacji, rozwody czy alimentów. I tak może zapytać, czy dla stron jest był to pierwszy związek małżeński. Może też zapytać, czy wcześniej toczyło się postępowanie o separację lub rozwód między małżonkami. Czy toczyło się postępowanie o alimenty dotyczące małoletniego dziecka, czy też toczyło się postępowanie o władzę rodzicielską nad małoletnim dzieckiem.



Nadto Sąd może zapytać, jaki obowiązuje między stronami ustrój majątkowy.

Wreszcie sąd może zapytać, o to,  kto pokryje koszty rozwodu - czy mąż, czy żona, czy tez oboje po połowie.

Warto w każdej sprawie dobrze się przygotować do sprawy, także pod kątem takich pytań. Jeżeli jest to możliwe, zaleca się przygotowanie do sprawy wraz z adwokatem lub radcę prawnym.


Zobacz też:
1. jak wygląda pozew o rozwód
2. ile kosztuje rozwód
3. przykładowy wyrok o rozwód i alimenty

Zachęcamy także do skorzystania z wyszukiwarki tematów znajdującej się w bocznym panelu.


Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi wpisami. Ze względu na upływ czasu od publikacji wielu postów, podejmowanie decyzji na podstawie postów należy poprzedzić konsultacją z adwokatem lub radcą prawnym.

W razie pytań zachęcamy do kontaktu
Tel 61 641 64 61


  1. Dlaczego ludzie się rozwodzą
  2. Rozwód-Nowy Partner- kiedy można rozpocząć nowy związek ?
  3. Rozwód - Terapia małżeńska - Mediacja
  4. Rozwód a inne sprawy dotyczące władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem
  5. Rozwód - Jak NIE LICZYĆ terminów
  6. Pozew o rozwód z orzekaniem o winie
  7. Rozwód - Czy pisanie na Facebooku to już zdrada ?
  8. Czy warto mieć adwokata w sprawie o rozwód – część I
  9. Pozew o Rozwód - Nie znam adresu małżonka - Jak rozpocząć sprawę
  10. Pozew o rozwód – Kto pierwszy ten lepszy?
  11. Rozwód Poznań Właściwy Wydział Sądu
  12. Jak poradzić sobie z rozwodem ?
  13. Portal Informacyjny Sąd Apelacyjny w Poznaniu - informacje o sprawach o rozwód i nie tylko
  14. Ile kosztuje rozwód ? Ile kosztuje adwokat w sprawie o rozwód ?
  15. Rozwód a zasiłek socjalny na seks
  16. Rozwód statystyki - komu Władza Rodzicielska
  17. Rozwód a uregulowanie kontaktów dziecka z dziadkami
  18. Rozwód a władza rodzicielska zmiany w przepisach
  19. Rozwód z winy znęcającego się małżonka - odszkodowanie za pobicie
  20. Rozwód Poznań - nauczanie ks. Natanka o instytucji małżeństwa
  21. Rozwód a Odwołanie Darowizny a Posty na Facebook'u
  22. Rozwód a Ławnicy
  23. Rozwód Poznań - O co pyta sąd na sprawie o rozwód?
  24. Rozwód Poznań - Wpływ rozwodu na małoletnie dziecko
  25. Pozew o rozwód bez orzekania o winie
  26. Rozwód Poznań a Przemoc w Rodzinie
  27. Rozwód Poznań - umowa o orzeczenie rozwodu bez orzekania winy
  28. Uprawomocnienie się wyroku rozwodowego przed Sądem Okręgowym w Poznaniu
  29. Sprawa o rozwód - Zachowanie terminów pism procesowych z UE
  30. Sprawa o rozwód Sąd Okręgowy w Poznaniu – a Sąd Najwyższy
  31. Rozwód Poznań - Jestem Mamy i Taty

14 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze opisane. Będę częściej zaglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dr Агбазара-wielki człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać moją ukochaną Jenny Williams, która zerwała ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, a dziś wraca do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

      Usuń

  2. .Wszystko dzięki temu wspaniałemu człowiekowi, zwanemu dr Agbazarą, wspaniałemu czaru rzucającemu we mnie radość, pomagając mi przywrócić mego kochanka, który zerwał ze mną Cztery miesiące temu, ale teraz ze mną przy pomocy dr Agbazary, wielkiego zaklęcia miłosnego odlewnik. Wszystkim dzięki niemu możesz również skontaktować się z nim o pomoc, jeśli potrzebujesz go w czasach kłopotów poprzez: ( agbazara@gmail.com ) możesz również Whatsapp na ten numer +2348104102662

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za ten tekst. Na pewno skorzystam z wzystkich porad! Znacie jakąś sprawdzoną Kancelarię Adwokacką, która pomoże mi przygotować się do mojej sprawy?

    OdpowiedzUsuń
  4. Serwis internetowy title="Pobierowo noclegi">www.pobierowo.com.pl to świetne miejsce, aby poznać najlepsze ośrodki turystyczne nad morzem. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. W naszym prostym zyciu milosc odgrywa bardzo szczególna role. Teraz jestesmy w stanie uczynic twoje zycie milosne zdrowym i nie ma miejsca na zadne klopoty. Wszystko to jest mozliwe dzieki AGBAZARA TEMPLE OF SOLUTION. Pomógl mi rzucic zaklecie, które przywrócilo mojego zaginionego kochanka z powrotem na 48 godzin, które zostawily mnie dla innej kobiety. mozesz takze skontaktowac sie z nim ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp / Call: ( +2348104102662 ), i byc szczesliwym na wieki, tak jak teraz z jego doswiadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sąd podczas sprawy rozwodowej to o wiele rzeczy pyta. W ogóle to stresujące wydarzenie. Myślę, że łatwiej zawsze jak się z pomocy prawnej skorzysta. Pomoc Rozwód - Kancelaria Prawna Gdynia może okazać się nieoceniona. Zawsze wiadomo co można zrobić, jak postąpić tak żeby po czasie nie wynikły jakieś problemy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wciąż pamiętam mój ból małżeństwa, kiedy mój mąż mnie opuścił, Dr.Agbazara z AGBAZARA TEMPLE przywróciła mi kochanka w zaledwie 2 dni, chcę tylko podziękować Wam za zaklęcie i spodziewamy się naszego pierwszego dziecka. Jeśli masz problemy małżeńskie, spróbuj skontaktować się z TEMPLE AGBAZARA: ( agbazara@gmail.com ) Lub WhatsApp mu na: ( +234 810 410 2662 )

    OdpowiedzUsuń
  8. Naturalne zioła wyleczyły tak wiele chorób, że leki i zastrzyki nie mogą wyleczyć. Widziałem wielkie znaczenie naturalnych ziół i cudowną pracę, jaką wykonali w życiu ludzi. Czytałem w Internecie zeznania ludzi na temat tego, jak zostali wyleczeni z opryszczki, HIV, diabetyków itp. przez ziołolecznictwo Dr.DAWN, więc postanowiłem skontaktować się z lekarzem, ponieważ wiem, że natura ma moc uzdrawiania wszystkiego. Zdiagnozowano u mnie HIV przez ostatnie 7 lat, ale Dr DAWN wyleczył mnie swoimi ziołami i od razu skierowałam do niego ciotkę i jej męża, ponieważ oboje chorowali na opryszczkę i też zostali wyleczeni. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale jestem żywym świadectwem. Próbowanie ziół nie zaszkodzi. Jest także rzucającym zaklęcia, rzuca zaklęcia, aby przywrócić rozbite małżeństwa i zaklęcia powodzenia, aby prosperować i doskonalić się w życiu. Skontaktuj się z Dr.DAWN e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159/
    +3550685677099

    OdpowiedzUsuń
  9. Nazywam się Golański. Podobnie jak wiele innych osób, gorąco dziękuję doktorowi Isikolo za pomoc i rozwiązanie moich problemów. Byłam zaślepiona zazdrością i niepewnością, co spowodowało chaos w mojej relacji z narzeczonym, a on nie mógł się oprzeć moim kłopotom i mnie zostawił. Po tym, jak zdał sobie sprawę, że posunąłem się za daleko we wszystkim, co mu zrobiłem źle, tylko po to, aby przeprowadził się do innego miasta i straciłem wszelkie możliwości, aby się z nim skontaktować i przeprosić. W tym momencie wiedziałem, że potrzebuję pomocy, aby go odzyskać, więc musiałem skontaktować się z doktorem Isikolo. Okazał wiele troski, więc powiedziałam mu wszystko i zgodziłam się, że to moja wina, a on zapewnił mnie, że go odzyska i przywróci miłość i szczęście, które dzieliliśmy, co też zrobił. Tak jak obiecałem, po 48 godzinach Thompson zadzwonił do mnie, a ja przeprosiłem za wszystko i zaprosił mnie do siebie, abyśmy mogli pogodzić się i znów być razem. Dziękuję doktorowi Isikolo za wszystko i szczerość w pomaganiu ludziom. Po prostu napisz do niego SMS-a na WhatsApp +2348133261196 lub wyślij e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Cześć wszystkim. Nazywam się Lucie Buczek. Jestem tutaj, aby podziękować wspaniałemu doktorowi Isikolo za rozwiązanie moich problemów małżeńskich. Moje małżeństwo rozpadło się z powodu niekończących się problemów i trudności, jakie miałam z mężem. Odszedł, nie oglądając się za siebie, a ja przez wiele miesięcy byłam sama. Jego rodzina interweniowała i nadal nic się nie zmieniło. Byłam rozbita emocjonalnie i straciłam nadzieję na ponowne znalezienie miłości, ponieważ był wszystkim, czego kiedykolwiek pragnęłam w mężczyźnie. Podobnie jak wiele innych osób, poznałam Doktora ISIKOLO, gdy zaczęłam szukać pomocy. Długo omawialiśmy moje problemy i zapewnił mnie, że otrzyma rozwiązanie, którego potrzebuję. Nie miałam innego wyjścia, jak zastosować się do jego procedur, a on w niczym nie zwlekał. Nawiązał więź miłosną dla mnie i mojego męża, a miłość i szczęście, które dzieliliśmy, zostały przywrócone i dotarł do mnie dokładnie po 48 godzinach, jak obiecał DR ISIKOLO. Rzeczywiście jest wspaniałym pomocnikiem i można na nim polegać. jeśli masz jakieś problemy, po prostu napisz do niego SMS-a na WhatsApp +2348133261196 lub wyślij e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, nazywam się Andrea Burzyński i tak jak wiele innych osób, serdecznie dziękuję doktorowi Isikolo za pomoc i rozwiązanie moich problemów. Byłam zaślepiona zazdrością i niepewnością, co spowodowało chaos w mojej relacji z narzeczonym, a on nie mógł się oprzeć moim kłopotom i mnie zostawił. Po tym, jak zdał sobie sprawę, że posunąłem się za daleko we wszystkim, co mu zrobiłem źle, tylko po to, aby przeprowadził się do innego miasta i straciłem wszelkie możliwości, aby się z nim skontaktować i przeprosić. W tym momencie wiedziałem, że potrzebuję pomocy, aby go odzyskać, więc musiałem skontaktować się z doktorem Isikolo. Okazał wiele troski, więc powiedziałam mu wszystko i zgodziłam się, że to moja wina, a on zapewnił mnie, że go odzyska i przywróci miłość i szczęście, które dzieliliśmy, co też zrobił. Tak jak obiecałem, po 48 godzinach Thompson zadzwonił do mnie, a ja przeprosiłem za wszystko i zaprosił mnie do siebie, abyśmy mogli pogodzić się i znów być razem. Dziękuję doktorowi Isikolo za wszystko i szczerość w pomaganiu ludziom. Po prostu napisz do niego SMS-a na WhatsApp +2348133261196 lub wyślij e-mail na adres: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  12. I super... To bardzo ważne, aby mieć pewność, że na damy prawniku można polegać. Ja teraz też znalazłam świetną Kancelarię Adwokacką adwokat Angelika Wójcik https://wojcik-adwokat.pl we Wrocławiu, która świadczy usługi kompleksowe i na wysokim poziomie. Planuję do nich się zgłosić.

    OdpowiedzUsuń
  13. Niech Bóg błogosławi doktora WALE’a za jego wspaniałą pracę w moim życiu. Byłam w separacji z mężem przez okres pięciu lat i nie byłam usatysfakcjonowana, że muszę odzyskać męża, ponieważ życie w samotności było tak straszne dla mnie i mojej trójki dzieci Szukałem informacji na temat jakiegoś zaklęcia, które może przywrócić ukochaną osobę i wtedy natknąłem się na DR WALE’a. Widziałem komentarz na temat DR. WALE’a, w jaki sposób łączy kochanków za pomocą rzucającego zaklęcie. Skontaktowałem się z nim i on mnie poprowadził. Poprosiłem o rozwiązania, zaczął lekarstwo na moje zaklęcie, poprosił o pewne informacje, które mu wysłałem, a także powiedział mi, że musimy kupić kilka przedmiotów, aby zaklęcie zadziałało na mnie na dobre i które wyczułem dla niego pieniądze po kilku tygodniach mój mąż dzwoni do mnie i zaczyna błagać o przebaczenie za wszystko, co się wydarzyło. Jestem teraz bardzo szczęśliwy, że znów jesteśmy jedną rodziną dla każdego, kto może potrzebować pomocy wielkiego rzucającego zaklęcia. Możesz skontaktować się z WhatsApp: +2347054019402 lub e-mailem: drwalespellhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Możesz skomentować ten wpis w tym miejscu