Rozwód
pociąga za sobą wiele skutków w wielu sferach. Poczynając od sfery
emocjonalnej, poprzez ekonomiczną. Zdarza się, że na skutek rozwodu niektórzy
odczuwają także zachwianie w sferze intymnej.
Jednym
z bardziej pomysłowych sposobów na zaradzenie sytuacji zdaje się być oparta na
faktach historia rozwiedzionego pana, który domagał się, by ośrodek pomocy
społecznej, w którym pracuje jego była żona – przyznał mu zasiłek na seks.
Zamieszczamy
poniżej treść orzeczenia.
W
dniu 25 marca 2015 r. A. R. złożył do Wójta Gminy wniosek o przydział 300 zł na
seks na miesiąc marzec.
Pismem
z dnia 27 marca 2015r. Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, powołując
art. 65 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego, przekazał powyższy wniosek
według właściwości do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Podał, że
wnioskodawca nie jest zameldowany na terenie gminy J., gdyż z dniem 21 maja
2011 r. został wymeldowany z lokalu znajdującego się pod adresem: J. z powodu
nieprzebywania w ww. lokalu. Podniósł, że skarżący nie przebywa w lokalu
z
którego został wymeldowany, nie prowadzi tam gospodarstwa domowego, jak też nie
łoży na utrzymanie tej posesji. Wskazał, że wnioskodawca mieszka w N. przy ul.
"[...]".
Pod
wskazanym adresem pracownicy socjalni MOPS nie zastali wnioskodawcy. Zwrócona
także została korespondencja wysłana na ten adres. W dniu 23 kwietnia 2015r. A.
R. stawił się w MOPS. Oświadczył, że nigdzie nie mieszka, jednocześnie wskazał
jako swój adres N. ul. "[...]". Zgodził się na przeprowadzenie
aktualizacji wywiadu środowiskowego w siedzibie organu. Z protokołu,
podpisanego przez wnioskodawcę wynika, że prowadzi on jednoosobowe gospodarstwo
domowe, nie pracuje zawodowo ze względu na stan zdrowia, przez Lekarza
Orzecznika ZUS uznany został za osobę niepełnosprawną w stopniu lekkim i z tego
tytułu otrzymuje rentę inwalidzką, która stanowi jego jedyne źródło dochodu. W
miesiącu lutym 2015 r. otrzymał świadczenie w wysokości 623,59 zł. Regularnie
korzysta z pomocy opieki społecznej. Ustalono, że choruje przewlekle i
pozostaje pod opieką PZP. Wnioskodawca jest rozwiedziony, został wymeldowany z
mieszkania w J., w którym mieszkał przez wiele lat z żoną i dziećmi. Czuje się
pokrzywdzony z tego powodu, gdyż włożył ogromny wkład w budowę nowego dwupiętrowego
domu, który stoi obok i nie jest obecnie przez nikogo zamieszkiwany, ponieważ
wymaga odbioru technicznego. Pracownik socjalny podał, że wnioskodawca nie
wpuszcza nikogo do domu przy ul. "[...]" w N. i nie odbiera
korespondencji.
Decyzją
z dnia "[...]" r. Dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,
działając z upoważnienia Burmistrza (dalej: organ I instancji), odmówił
przyznania skarżącemu "przydziału 300 zł na seks na miesiąc marzec".
Jako podstawę prawną rozstrzygnięcia organ podał art. 106 ust. 4, art. 6 pkt 4,
art. 7, art. 8 ust. 1, art. 9 ust. 1, art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 12 marca
2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz.U z 2015 r. poz. 163) zwanej dalej:
u.p.s., w związku z § 1 pkt 1 rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 17 lipca
2012 r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń
pieniężnych z pomocy społecznej (Dz.U. z 2012 r., poz. 823). W motywach
rozstrzygnięcia organ wskazał, że dochód własny strony w kwocie 623,59 zł
przekracza kryterium dochodowe, wynoszące w przypadku osoby samotnie
gospodarującej 542 zł. Wyjaśniono też, że wnioskowana forma pomocy nie figuruje
w katalogu świadczeń pomocy społecznej.
Wnioskodawca
pokwitował odbiór powyższej decyzji w dniu 28 kwietnia 2015r., wskazując jako
swój adres – N. ul. "[...]". Następnie w dniu 7 maja 2015r. A. R.
wniósł odwołanie od tej decyzji wyrażając swoje niezadowolenie z powodu odmowy
przyznania wnioskowanego świadczenia. Podniósł, że ma normalne potrzeby
seksualne, które musi zaspokoić. Jako swój adres wskazał J.
Decyzją
z dnia "[...]" r., nr "[...]" Samorządowe Kolegium
Odwoławcze utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję, podzielając w całości
stanowisko organu I instancji. Podkreślono, że cel, na zaspokojenie którego
odwołujący się wnioskował o pomoc finansową, nie mógł być uznany za niezbędną
potrzebę bytową, w rozumieniu art. 39 ust. 1 i 2 ustawy o pomocy społecznej.
Na
tę decyzję A. R. wniósł skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w
Olsztynie, przytaczając podobne argumenty jak w odwołaniu.
W
odpowiedzi na skargę Samorządowe Kolegium Odwoławcze wniosło o oddalenie
skargi, podtrzymując stanowisko wyrażone w uzasadnieniu zaskarżonej decyzji.
Na
rozprawie przed tutejszym Sądem w dniu 1 grudnia 2015 r., skarżący poparł
skargę i wniósł o uchylenie decyzji organów obu instancji. Zarzucił, że
Kolegium w sposób niewłaściwy rozpoznaje jego sprawy. Wskazał, że jego sprawa
powinna być rozpatrzona przez GOPS w J., a nie w N. Podał, że jego była żona
jest Kierownikiem GOPS w J. i w jego ocenie powinna być odsunięta od spraw
decyzyjnych. Podał także, że obecnie mieszka w J. w niewykończonym budynku.
Pełnomocnik
Kolegium wniósł o oddalenie skargi podtrzymując stanowisko zawarte w odpowiedzi
na skargę.
Wojewódzki
Sąd Administracyjny w Olsztynie zważył, co następuje:
Zgodnie
z art. 1 ustawy z dnia 25 lipca 2002 r. Prawo o ustroju sądów administracyjnych
(tekst jednolity Dz. U. z 2014r. poz. 1647) sądy administracyjne są właściwe do
badania zgodności z prawem zaskarżonych aktów administracyjnych, przy czym Sąd
nie może opierać tej kontroli na kryterium słuszności lub sprawiedliwości
społecznej. Decyzja administracyjna jest zgodna z prawem, jeżeli jest zgodna z
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa materialnego i przepisami prawa
procesowego. Uchylenie decyzji administracyjnej, względnie stwierdzenie jej
nieważności przez Sąd, następuje tylko w przypadku stwierdzenia istnienia
istotnych wad w postępowaniu lub naruszenia przepisów prawa materialnego,
mającego wpływ na wynik sprawy (art. 145 ustawy z 30 sierpnia 2002 r. Prawo o
postępowaniu przed sądami administracyjnymi – tekst jednolity Dz.U. z 2012 r.,
poz. 270, ze zm.) zwanej dalej: "p.p.s.a.". Nadto zakres kontroli
Sądu wyznacza art. 134 p.p.s.a. stanowiący, że sąd orzeka w granicach danej
sprawy, nie będąc jednak związany zarzutami i wnioskami skargi oraz powołaną
podstawą prawną (§ 1).
Sąd
poddawszy kontroli zaskarżoną decyzję nie stwierdził takich wad czy uchybień w
prowadzonym postępowaniu, a wobec tego skarga nie zasługuje na uwzględnienie.
Materialnoprawną
podstawę rozpatrzenia wniosku skarżącego z dnia 25 marca 2015r. o przyznanie
pomocy finansowej na zaspokojenie potrzeb seksualnych, stanowiły przepisy
ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej (tekst jednolity Dz. U. z
2015 r., poz. 163), dalej też jako: "u.p.s.". Stosownie do art. 17
ust. 1 pkt 5 tej ustawy przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych należy do
zadań własnych gminy. Dlatego art. 101 ust. 1 u.p.s. stanowi, że właściwość
miejscową gminy ustala się według miejsca zamieszkania osoby ubiegającej się o
świadczenie. Ustawa o pomocy społecznej nie zawiera definicji miejsca
zamieszkania, definicji takiej nie zawiera także kodeks postępowania
administracyjnego, do którego stosowania w sprawach nieuregulowanych odsyła
art. 133 u.p.s., Wyjaśnienia znaczenia tego pojęcia należy poszukiwać w
Kodeksie cywilnym, zawierającym podstawowe unormowania prawa prywatnego.
Zgodnie z art. 25 k.c., miejscem zamieszkania osoby fizycznej jest miejscowość,
w której osoba ta przebywa z zamiarem stałego pobytu. Za miejsce zamieszkania,
zgodnie z tym przepisem, uznaje się adres, pod którym osoba faktycznie przebywa
i koncentruje w nim swoje sprawy życiowe. Zatem właściwym do rozpoznania
wniosku w pierwszej instancji był organ gminy, w którego obszarze właściwości
skarżący w dacie zgłoszenia i rozpatrzenia wniosku rzeczywiście zamieszkiwał.
Tylko w przypadku osób bezdomnych ustawodawca przyjął, że właściwą miejscowo
jest gmina ostatniego miejsca zameldowania tej osoby na pobyt stały (art. 101
ust. 2 u.p.s.). Skarżący jednak, jak wynika z akt administracyjnych sprawy nie
jest bezdomnym w rozumieniu art. 6 pkt 8 u.p.s. Pracownik socjalny MOPS, pod
opieką którego strona dotychczas pozostawała, ustalił, że beneficjent
zamieszkuje pod adresem przy ul. "[...]" w N., jednak do lokalu tego
nie wpuszcza pracowników socjalnych i nie podejmuje korespondencji. Skarżący,
mimo że oświadczył pracownikowi MOPS, że "nigdzie nie mieszka według
ostatniej wersji", jednocześnie podał jako swój adres ul.
"[...]" w N. Skoro jednak skarżący wskazał jako swój adres
zamieszkania N. (także przy odbiorze decyzji organu I instancji), to nie
powinno budzić wątpliwości, że organ ten był do końca właściwym do załatwienia
jego wniosku. W tych okolicznościach prawidłowo czynności wyjaśniające i
decyzja w I instancji podjęte zostały przez pracowników socjalnych MOPS.
Zauważyć należy, że skarżący sam własnoręcznie potwierdził miejsce zamieszkania
w N. Dopiero w odwołaniu skarżący podał adres w J. Fakt ten uwzględniło
Kolegium, przesyłając stronie korespondencję pod ten właśnie adres.
Okoliczność, że skarżący zmienił miejsce zamieszkania na etapie postępowania
drugoinstancyjnego, co podniósł dopiero na rozprawie przed tutejszym Sądem w
dniu 1 grudnia 2015r., nie uzasadniała sama w sobie zwrotu sprawy organowi I instancji.
Nawet jeżeli rzeczywiście w dacie wniesienia odwołania skarżący zamieszkiwał w
J. w nowo wybudowanym budynku, niewykończonym i nieoddanym jeszcze do
użytkowania, to Samorządowe Kolegium Odwoławcze, jako organ wyższego stopnia w
stosunku do organów jednostek samorządu terytorialnego (art. 17 pkt 1 k.p.a.)
było władne ocenić spełnienie przez stronę przesłanek do przyznania
wnioskowanej pomocy, bez względu na jej aktualne miejsce zamieszkania.
Właściwość organu wyższego stopnia nie została powiązana bowiem z miejscem
zamieszkania strony, ale z terytorium działania organu I instancji, który wydał
decyzję. Poza tym na zasadzie art. 15 k.p.a., który konstytuuje zasadę
dwuinstancyjności postępowania administracyjnego, organ II instancji rozpatruje
sprawę na nowo, ale w takim samym zakresie jak organ I instancji. W niniejszej
sprawie zaś granice sprawy i właściwość miejscową, jak i rzeczową wyznaczał
wniosek strony z dnia 25 marca 2015r., który dotyczył jednorazowego świadczenia
konkretnie na miesiąc marzec 2015r. Tym samym ewentualna zmiana miejsca
zamieszkania w maju 2015r. nie mogła mieć żadnego znaczenia dla załatwienia
tego wniosku.
Niezrozumiałym jest także
domaganie się przez skarżącego, aby to GOPS w J. rozpatrywał jego wnioski,
skoro jak sam przyznaje kierownikiem tej jednostki jest jego była żona, którą
za wszystko obwinia.
Okoliczność ta uzasadniałaby wyłączenie tego organu. Zgodnie z art. 110 ust. 7
ustawy o pomocy społecznej wójt (burmistrz, prezydent miasta) udziela
upoważnienia do wydawania decyzji w sprawach z zakresu pomocy społecznej
należących do zadań własnych gminy kierownikowi ośrodka pomocy społecznej.
Analiza tego przepisu prowadzi do wniosku, że w tym przypadku wójt nie
podejmuje oceny co do dekoncentracji swoich kompetencji, lecz stosownie do
brzmienia tej normy, która nakazuje dekoncentrację, upoważnia kierownika
ośrodka pomocy społecznej do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z
zakresu pomocy społecznej. Z unormowania tego wynika, że organ wykonawczy gminy
nie jest organem właściwym do prowadzenia postępowania w przedmiocie udzielenia
ewentualnej pomocy. Na zasadzie art. 110 ust. 1 omawianej ustawy obowiązek ten
realizuje natomiast właściwy ośrodek pomocy społecznej, a sprawę rozstrzyga,
wydając decyzję administracyjną kierownik ośrodka pomocy społecznej, działający
z upoważnienia odpowiednio wójta, burmistrza lub prezydenta miasta. Dlatego do
rozpatrzenia wniosków skarżącego, gdyby zamieszkiwał w J., musiałby zostać
wyznaczony inny ośrodek pomocy społecznej.
Oceniając
natomiast spełnienie przesłanek do przyznania wnioskowanej pomocy, Sąd w pełni
podziela w tym względzie stanowisko organów orzekających. Ustawodawca bowiem
precyzyjnie określił warunki przyznawania pomocy społecznej. Zgodnie z art. 2
ust. 1 oraz art. 3 ust. 1 i 2 u.p.s. pomoc społeczna jest instytucją polityki
społecznej państwa, mającą na celu umożliwienie osobom i rodzinom
przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, których nie są one w stanie
pokonać, wykorzystując własne uprawnienia, zasoby i możliwości. Jej celem nie
jest jednak wyręczanie strony w zaspokajaniu jej wszelkich potrzeb życiowych,
lecz jedynie wspieranie osób i rodzin w wysiłkach zmierzających do zaspokojenia
niezbędnych potrzeb i umożliwienie im życia w warunkach odpowiadających
godności człowieka. Zadaniem pomocy społecznej jest zapobieganie trudnym
sytuacjom życiowym przez podejmowanie działań zmierzających do życiowego
usamodzielnienia osób i rodzin oraz ich integracji ze środowiskiem.
Prawo do świadczeń z pomocy
społecznej zgodnie z art. 8 ust.1 pkt 1 u.p.s. przysługuje osobie samotnie
gospodarującej, której dochód nie przekracza kwoty 542 zł (na dzień orzekania w
sprawie przez organy administracji)
- przy jednoczesnym wystąpieniu co najmniej jednego z powodów wymienionych w
art. 7 pkt 2-15 lub innych okoliczności uzasadniających udzielenie pomocy
społecznej.
Zgodnie
zaś z art. 39 ust. 1 i 2 u.p.s. w celu zaspokojenia niezbędnej potrzeby bytowej
może być przyznany zasiłek celowy. Może być on przyznany w szczególności na
pokrycie części lub całości kosztów zakupu żywności, leków i leczenia, opału,
odzieży, niezbędnych przedmiotów użytku domowego, drobnych remontów i napraw w
mieszkaniu, a także kosztów pogrzebu.
W
świetle przytoczonych unormowań świadczenie pieniężne z pomocy społecznej w formie
zasiłku celowego nie ma charakteru obligatoryjnego, lecz uznaniowy, co wynika z
zawartego w art. 39 ust. 1 u.p.s. sformułowania "może być przyznany".
Wyliczenie zamieszczone w art. 39 ust. 1 i 2 u.p.s. ma wprawdzie charakter
przykładowy, jednak z podanego katalogu niezbędnych potrzeb bytowych wynika, że
może chodzić tu tylko o takie potrzeby, których zaspokojenie warunkuje
podstawową egzystencję odpowiadającą godności człowieka, ewentualnie koszty
pogrzebu. Natomiast w świetle zasad
doświadczenia życiowego nie sposób przyjąć, aby do niezbędnych potrzeb
życiowych można zaliczyć zaspokajanie potrzeb seksualnych.
W
ocenie Sądu, organy prawidłowo ustaliły także dochód skarżącego, który należało
uwzględnić przy rozpatrywaniu jego wniosku zgłoszonego w niniejszej sprawie
(623,59 zł.). Wobec zaś przekroczenia przez skarżącego kryterium dochodowego
dla osoby samotnie gospodarującej, które wynosi 542 zł., organy prawidłowo
oceniły, że skarżącemu nie przysługuje zasiłek celowy.
Wobec
powyższego Sąd, na podstawie art. 151 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami
administracyjnymi, orzekł jak w sentencji.
Zachęcamy do zapoznania się
z pozostałymi wpisami. Ze względu na upływ czasu od publikacji wielu postów,
podejmowanie decyzji na podstawie postów należy poprzedzić konsultacją z
adwokatem lub radcą prawnym.
W razie pytań zachęcamy do
kontaktu
Tel 61 641 64 61
- Dlaczego
ludzie się rozwodzą
- Rozwód-Nowy
Partner- kiedy można rozpocząć nowy związek ?
- Rozwód
- Terapia małżeńska - Mediacja
- Rozwód
a inne sprawy dotyczące władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem
- Rozwód
- Jak NIE LICZYĆ terminów
- Pozew
o rozwód z orzekaniem o winie
- Rozwód
- Czy pisanie na Facebooku to już zdrada ?
- Czy
warto mieć adwokata w sprawie o rozwód – część I
- Pozew
o Rozwód - Nie znam adresu małżonka - Jak rozpocząć sprawę
- Pozew
o rozwód – Kto pierwszy ten lepszy?
- Rozwód
Poznań Właściwy Wydział Sądu
- Jak
poradzić sobie z rozwodem ?
- Portal
Informacyjny Sąd Apelacyjny w Poznaniu - informacje o sprawach o rozwód i
nie tylko
- Ile
kosztuje rozwód ? Ile kosztuje adwokat w sprawie o rozwód ?
- Rozwód
a zasiłek socjalny na seks
- Rozwód
statystyki - komu Władza Rodzicielska
- Rozwód
a uregulowanie kontaktów dziecka z dziadkami
- Rozwód
a władza rodzicielska zmiany w przepisach
- Rozwód
z winy znęcającego się małżonka - odszkodowanie za pobicie
- Rozwód
Poznań - nauczanie ks. Natanka o instytucji małżeństwa
- Rozwód
a Odwołanie Darowizny a Posty na Facebook'u
- Rozwód
a Ławnicy
- Rozwód
Poznań - O co pyta sąd na sprawie o rozwód?
- Rozwód
Poznań - Wpływ rozwodu na małoletnie dziecko
- Pozew
o rozwód bez orzekania o winie
- Rozwód
Poznań a Przemoc w Rodzinie
- Rozwód
Poznań - umowa o orzeczenie rozwodu bez orzekania winy
- Uprawomocnienie
się wyroku rozwodowego przed Sądem Okręgowym w Poznaniu
- Sprawa
o rozwód - Zachowanie terminów pism procesowych z UE
- Sprawa
o rozwód Sąd Okręgowy w Poznaniu – a Sąd Najwyższy
- Rozwód
Poznań - Jestem Mamy i Taty
Ja mu się nie dziwię ;D
OdpowiedzUsuńWidziałem tutaj komentarz kilka tygodni temu na temat dr Agbazary i postanowiłem skontaktować się z nim zgodnie z instrukcją, dzięki temu człowiekowi za przyniesienie mi radości zgodnie z życzeniem. postąpiłem zgodnie z instrukcjami, które udzielił innym, aby odzyskać moją kochankę, która opuściła mnie i dzieci na 3 lata, ale dzięki dr Agbazara, ponieważ teraz wróciły do mnie na dobre i jesteśmy razem szczęśliwi. skontaktuj się z nim również w celu uzyskania pomocy, jeśli masz problem w związku przez e-mail na adres: ( agbazara@gmail.com ) LUB przez WhatsApp na: (+2348104102662). I zeznaj za siebie.
UsuńFajna sprawa, chociaż przyznam szczerze, że sama bym na to nie wpadła :D
OdpowiedzUsuńWielkie podziękowania dla tego wspaniałego człowieka o imieniu Dr. Agbazara, wielki rzucający, który przywraca radość z pomocy w przywróceniu mojego kochanka, który oderwał się ode mnie cztery miesiące temu, ale teraz, z pomocą dr. Agbazara, wielka miłość, rzuca zaklęcia. Dzięki mu. Możesz również poprosić go o pomoc, gdy będziesz go potrzebować w trudnych czasach: ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp ( +2348104102662 )
OdpowiedzUsuńŻycie jest tajemnicą z wieloma pytaniami, które wymagają odpowiedzi, jakie problemy napotykasz na ziemi?
OdpowiedzUsuńCzy twój mąż lub żona opuścili twoje życie bez dobrego wyjaśnienia, co sprawia, że jesteś zdezorientowany i chcesz, aby wrócili do twojego życia? Dr Ajayi jest właściwym człowiekiem do tego zadania, jest potężnym rzucającym zaklęcia pobłogosławionym przez swoich przodków i zaakceptowanym przez bogów jako ich rzecznik na ziemi, Dr Ajayi pomóż mi uratować mój zrujnowany dom, przywracając mi męża swoim potężnym zaklęciem . Ja i mój mąż zostaliśmy rozdzieleni 9 miesięcy bez kontaktu, ale dzięki zaklęciu rzuconemu przez Dr Ajayi wrócił i znów jesteśmy jedną szczęśliwą rodziną. Skontaktuj się z doktorem Ajayi, rzucającym zaklęcia, jeśli masz jakiekolwiek problemy życiowe i potrzebujesz szybkiego rozwiązania. Viber lub Whatsapp: +2347084887094 lub e-mail: drajayi1990@gmail.com
Widziałem tutaj komentarz kilka tygodni temu na temat dr Agbazary i postanowiłem skontaktować się z nim zgodnie z instrukcją, dzięki temu człowiekowi za przyniesienie mi radości zgodnie z życzeniem. postąpiłem zgodnie z instrukcjami, które udzielił innym, aby odzyskać moją kochankę, która opuściła mnie i dzieci na 3 lata, ale dzięki dr Agbazara, ponieważ teraz wróciły do mnie na dobre i jesteśmy razem szczęśliwi. skontaktuj się z nim również w celu uzyskania pomocy, jeśli masz problem w związku przez e-mail na adres: ( agbazara@gmail.com ) LUB przez WhatsApp na: (+2348104102662). I zeznaj za siebie.
OdpowiedzUsuńZasiłek socjalny to czasami dawanie ręki, którą można urwać.
OdpowiedzUsuńDuże szanse na powrót mężczyzny do Ciebie i Twoich dzieci dzięki pomocy DR ISIKOLO.
OdpowiedzUsuńMój mąż zostawił mnie i nasze 2 dzieci na około 10 miesięcy. Przeżyłam wiele bólu. Próbowałam wszystkiego, aby wrócił do mnie i dzieci, ale nic nie działało. To był dla mnie naprawdę stresujący okres, ponieważ nigdy nie chciałam przechodzić przez rozstanie. Powiedziano mi, że mam skontaktować się z lekarzem od zaklęć miłosnych, aby mi pomógł, co zrobiłam. Miałam szczęście, że trafiłam na DR ISIKOLO Contact, który był w stanie mi pomóc. Skontaktowałam się z nim i wszystko mu wyjaśniłam, zastosowałam się do jego procedur, a on wykonał zaklęcie miłosne, które przywróciło mojego męża do mnie i jego dzieci w ciągu 2 dni. Wielkie dzięki DR ISIKOLO. Naprawdę doceniam to, co dla mnie zrobiłeś. Oto jego kontakt, jeśli możesz go potrzebować, aby rozwiązać swoje problemy w związku, napisz e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com lub napisz do niego SMS-a przez WhatsApp na numer +2348133261196