Rozwód - Czy Adwokat może zeznawać za Stronę?

Część osób udających się do kancelaria adwokata czy radcy prawnego często nie wie jak wygląda postępowanie sądowe. Poza doradztwem prawnym, adwokat lub radca prawny ma w wyobrażeniu tych osób być m.in. amortyzatorem emocji związanych z procesem sądowym. Zwłaszcza w sprawach, gdzie w grę wchodzą duże emocje czy osobiste intymne sprawy.

Dla niektórych osób, wyobrażenie o procesie i roli pełnomocnika bywa jednak odmienne od obowiązujących procedur. Zdarza się bowiem, że przygotowując się do sprawy, klienci kancelarii chcieliby, żeby odpowiadał za nich na pytania sądów – ich pełnomocnik.
                                           

Rzecz w tym, że tę potrzebę adwokat lub radca prawny może spełnić jedynie częściowo. Bowiem z jednej strony należy rozróżnić aktywność pełnomocnika w działaniach procesowych – składanie pism, reagowanie na rozprawie, ustne przedstawianie stanowiska w sprawie. Z drugiej należy odróżnić etap przesłuchania stron, który w sprawach o rozwód jest etapem obowiązkowym (w innych postępowaniach traktowany jest jako element pomocniczy). I tak – adwokat czy radca prawny będzie mógł na sali rozpraw odpowiadać na pytania sądu, dotyczące różnych zdarzeń, jednakże nie będzie mógł składać zeznań za klienta.



Co to oznacza w praktyce. Otóż, pełnomocnik może pomóc sądowi zrozumieć sprawę, może przedstawić ustnie i pisemnie stanowisko swojego klienta, opisać stan faktyczny nawet w możliwie największych szczegółach. Nie może jednakże zabierać głosu za stronę, gdy dojdzie do przesłuchania stron.

Dla informacji – przez cały proces sądowy strona i jej pełnomocnik zasiadają w ławie na sali rozpraw po lewej lub prawej stronie sędziego. W etapie przesłuchania stron, strona jest proszona na środek sali, aby tam złożyć zeznania. Wówczas następuje owo zeznanie strony i jest to rodzaj dowodu procesowego. W tej sytuacji pełnomocnik zostaje w ławie i nie może udać się ze swoim klientem na środek sali. Co więcej, o ile w trakcie postępowania siedząc w bocznej ławie, klient może na bieżąco konsultować (maksymalnie dyskretnie) wszelkie kwestie z pełnomocnikiem, to podczas przesłuchania stron, gdy jest się na środku sali sądowej, kontakt z pełnomocnikiem jest praktycznie zakazany.

Przygotowanie do tego etapu to ważny element przygotowania procesowego. Zwłaszcza, że duża liczba osób występujących przed sądem, właśnie taką sytuację uznaje za najbardziej stresogenną.

Stąd też w każdej sprawie zachęcamy do korzystania z doradztwa i przygotowania do rozprawy przez kancelarią adwokata czy radcy prawnego.

Tel 61 641 64 61



  1. Dlaczego ludzie się rozwodzą
  2. Rozwód-Nowy Partner- kiedy można rozpocząć nowy związek ?
  3. Rozwód - Terapia małżeńska - Mediacja
  4. Rozwód a inne sprawy dotyczące władzy rodzicielskiej i kontaktów z dzieckiem
  5. Rozwód - Jak NIE LICZYĆ terminów
  6. Pozew o rozwód z orzekaniem o winie
  7. Rozwód - Czy pisanie na Facebooku to już zdrada ?
  8. Czy warto mieć adwokata w sprawie o rozwód – część I
  9. Pozew o Rozwód - Nie znam adresu małżonka - Jak rozpocząć sprawę
  10. Pozew o rozwód – Kto pierwszy ten lepszy?
  11. Rozwód Poznań Właściwy Wydział Sądu
  12. Jak poradzić sobie z rozwodem ?
  13. Portal Informacyjny Sąd Apelacyjny w Poznaniu - informacje o sprawach o rozwód i nie tylko
  14. Ile kosztuje rozwód ? Ile kosztuje adwokat w sprawie o rozwód ?
  15. Rozwód a zasiłek socjalny na seks
  16. Rozwód statystyki - komu Władza Rodzicielska
  17. Rozwód a uregulowanie kontaktów dziecka z dziadkami
  18. Rozwód a władza rodzicielska zmiany w przepisach
  19. Rozwód z winy znęcającego się małżonka - odszkodowanie za pobicie
  20. Rozwód Poznań - nauczanie ks. Natanka o instytucji małżeństwa
  21. Rozwód a Odwołanie Darowizny a Posty na Facebook'u
  22. Rozwód a Ławnicy
  23. Rozwód Poznań - O co pyta sąd na sprawie o rozwód?
  24. Rozwód Poznań - Wpływ rozwodu na małoletnie dziecko
  25. Pozew o rozwód bez orzekania o winie
  26. Rozwód Poznań a Przemoc w Rodzinie
  27. Rozwód Poznań - umowa o orzeczenie rozwodu bez orzekania winy
  28. Uprawomocnienie się wyroku rozwodowego przed Sądem Okręgowym w Poznaniu
  29. Sprawa o rozwód - Zachowanie terminów pism procesowych z UE
  30. Sprawa o rozwód Sąd Okręgowy w Poznaniu – a Sąd Najwyższy
  31. Rozwód Poznań - Jestem Mamy i Taty







14 komentarzy:

  1. Sprawa o rozwód potrafi wyniszczyć człowieka, dlatego warto zatrudnić doświadczonego prawnika, który całą sprawę poprowadzi szybko i skutecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346



































      I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346





















































































      I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346



































      I AM MRS. LINDA AND I WANT To TESTIFY ABOUT HOW DR AKHERE HELPED ME IN GETTING BACK MY EX HUSBAND WHO LEFT ME AND MY KIDS FOR ANOTHER WOMAN AND TODAY I AM VERY FULFILLED BECAUSE MY HUSBAND Is BACK To ME AFTER I CONTACTED DR AKHERE TO HELP ME , I'm very happy now with my family it worked for me and I believe it will work for you too just give him a try and follow up this is a clear truth from a testifier. Thank you Dr AKHERE once again, if you want to reach him via email: AKHERETEMPLE@gmail.com or call / whatsapp: +2349057261346

      Usuń
  2. W naszym prostym zyciu milosc odgrywa bardzo szczególna role. Teraz jestesmy w stanie uczynic twoje zycie milosne zdrowym i nie ma miejsca na zadne klopoty. Wszystko to jest mozliwe dzieki AGBAZARA TEMPLE OF SOLUTION. Pomógl mi rzucic zaklecie, które przywrócilo mojego zaginionego kochanka z powrotem na 48 godzin, które zostawily mnie dla innej kobiety. mozesz takze skontaktowac sie z nim ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp / Call: ( +2348104102662 ), i byc szczesliwym na wieki, tak jak teraz z jego doswiadczeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dr Агбазара-wielki człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać moją ukochaną Jenny Williams, która zerwała ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, a dziś wraca do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail.com ) lub zadzwoń / WhatsApp ( +2348104102662 ). I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomocy prawnej i to na prawdę sprawdzonej potrzebujesz kiedy jesteś przedsiębiorcą. Od siebie mogę polecić wspołpracę z ta kancelarią https://www.tgc.eu poniewaz w mojej opinii jest na prawde bardzo dobra.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielkie podziękowania dla tego wspaniałego człowieka o imieniu Dr. Agbazara, wielki rzucający, który przywraca radość z pomocy w przywróceniu mojego kochanka, który oderwał się ode mnie cztery miesiące temu, ale teraz, z pomocą dr. Agbazara, wielka miłość, rzuca zaklęcia. Dzięki mu. Możesz również poprosić go o pomoc, gdy będziesz go potrzebować w trudnych czasach: ( agbazara@gmail.com ) lub WhatsApp +2348104102662

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak byłoby o wiele łatwiej, jednak nie oddaloby to całego sedna tego, co uważa strona

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  9. Naturalne zioła wyleczyły tak wiele chorób, że leki i zastrzyki nie mogą wyleczyć. Widziałem wielkie znaczenie naturalnych ziół i cudowną pracę, jaką wykonali w życiu ludzi. Czytałem w Internecie zeznania ludzi na temat tego, jak zostali wyleczeni z opryszczki, HIV, diabetyków itp. przez ziołolecznictwo Dr.DAWN, więc postanowiłem skontaktować się z lekarzem, ponieważ wiem, że natura ma moc uzdrawiania wszystkiego. Zdiagnozowano u mnie HIV przez ostatnie 7 lat, ale Dr DAWN wyleczył mnie swoimi ziołami i od razu skierowałam do niego ciotkę i jej męża, ponieważ oboje chorowali na opryszczkę i też zostali wyleczeni. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale jestem żywym świadectwem. Próbowanie ziół nie zaszkodzi. Jest także rzucającym zaklęcia, rzuca zaklęcia, aby przywrócić rozbite małżeństwa i zaklęcia powodzenia, aby prosperować i doskonalić się w życiu. Skontaktuj się z Dr.DAWN e-mail: ( dawnacuna314@gmail.com )
    Whatsapp: +2349046229159/
    +3550685677099

    OdpowiedzUsuń
  10. Niestety sprawy rozwodowe mogą być dla nas niesamowicie stresujące. warto w takich sytuacjach mieć dobrego adwokata, który nie tylko wesprze nas prawnie, ale również psychicznie. Dobry adwokat zadba o nas pod każdym względem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Rozwód to bardzo przykra sprawa. Niestety czasem już tak jest, że dana przysięga nie może zostać spełniona z różnych przyczyn. W takich sytuacjach z pomocą przychodzą adwokaci, którzy najlepiej zadbają w takiej sytuacji o nasze interesy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Mój chłopak wrócił do mnie przy pomocy doktora ISIKOLO i jestem naprawdę pod wrażeniem
    Witam wszystkich, jestem Bożena Chorążycki. Kiedy straciłam wszelką nadzieję na przywrócenie prawidłowego związku między mną a moim chłopakiem, poszłam do Internetu w poszukiwaniu pomocy, przeczytałam i skontaktowałam się z dr ISIKOLO, który przyszedł i wszystko naprawił, a ja będę go cenić przez resztę mojego życia. Zbyt wiele razy przeżyłam traumę emocjonalną z powodu niekończących się problemów, jakie miałam z moim mężczyzną, co doprowadziło do naszego rozstania, dlatego szukałam pomocy i dowiedziałam się o dr ISIKOLO, który przyszedł mi na ratunek. Opowiedział mi o procedurach i nalegał, abym się do nich zastosował, co chętnie zrobiłem i nie opóźniał procesu rozwiązywania moich problemów, a wynik otrzymałem w ciągu zaledwie 2 dni, jak mnie zapewniał. Nie zawracaj sobie głowy szukaniem pomocy gdzie indziej, ponieważ on jest zbyt dobry w pomaganiu ludziom. Jest godny zaufania i uczciwy, więc napisz do niego teraz SMS-em za pośrednictwem WhatsApp: +234-8133261196 lub jego e-mail: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Mój mąż, z którym budowałam życie przez 23 lata, zostawił mnie i dzieci bez słowa. Wszystko się na mnie zawaliło, skontaktowałam się z naszymi bliskimi i nikt nie mógł pomóc. Przyszedł czas, gdy złożył pozew o rozwód, nawet gdy nie mieliśmy żadnych problemów ani nigdy nie kłóciliśmy się o nic katastrofalnego. Doktor Isikolo przyszedł mi na ratunek i rozwiązał problem, jaki miałam z moim mężczyzną. Połączył nas ponownie i wrócił do domu, do nas. Rzeczywiście życie jest tajemnicze i nigdy nie myślałem, że doświadczę tego, przez co przeszedłem, ale wszystko dzięki doktorowi Isikolo, który pracował dla mnie i zapewnił mnie o pozytywnych wynikach po 48 godzinach, które rzeczywiście nastąpiły, jak obiecał. Równie dobrze może rozwiązać Twoje problemy, jeśli skontaktujesz się z nim teraz. Napisz do niego na WhatsAppie pod numerem +2348133261196 lub e-mailem: isikolosolutionhome@gmail.com

    OdpowiedzUsuń

Możesz skomentować ten wpis w tym miejscu